Thursday, April 22, 2010

300 ahli PKR keluar parti...lebih ramai lagi akan keluar......

Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor kehilangan seorang lagi pemimpin apabila Timbalan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Cabang Klang, M. Palanibalakumar hari ini mengumumkan keluar parti.

Turut sama mengikut jejak Palanibalakumar ialah 300 ahli PKR Cabang Klang, majoritinya di Jalan Kem yang merupakan kubu kuat parti itu semasa Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU-12).
Kesemua mereka mengambil keputusan itu kerana hilang keyakinan terhadap pucuk pimpinan PKR serta rasa tertipu dan dipergunakan oleh pemimpin parti itu semasa pilihan raya umum lalu.
Palanibalakumar berkata, beliau dan 300 rakannya mengambil keputusan untuk menyertai MIC sebagai ahli biasa dan akan membantu kemenangan calon Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor dan PRU-13 kelak.
"Setelah dua tahun PRU-12, kami masih hidup susah, tidak ada kerja manakala ibu tunggal dan anak-anak yatim tidak pernah diberi perhatian oleh PKR.
"Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago dan Exco yang menjaga kebajikan kaum India, Xavier Jayakumar hanya datang menjenguk bila ada perayaan dan semasa kempen pilihan raya sahaja tetapi selepas itu kami terus diabaikan.
"Kami tidak mahu terus ditipu dan hari ini kami mengambil keputusan keluar parti serta-merta dan menyertai MIC," katanya kepada pemberita di Jalan Kem, Pelabuhan Klang di sini malam ini.
Menurutnya lagi, keputusan itu telah lama dibuat dan hari ini dipilih untuk menzahirkannya.
"Ini tidak ada kena mengena dengan pilihan raya di Hulu Selangor, tetapi kebetulan tarikh pengumuman yang telah dirancang beberapa bulan lalu jatuh pada hari ini," katanya.
Sementara itu, Ketua Pemuda MIC Selangor, Shanker Raj Ayengar berkata, beliau mengalu-alukan keputusan Palanibalakumar dan rakan-rakannya.
Beliau berkata, MIC menerima kesemua mereka dengan hati terbuka dan berharap lebih ramai lagi kaum India mengikut jejak mereka keluar PKR.
"Kita diberitahu ramai lagi yang ingin keluar parti, tetapi mereka masih ragu-ragu," katanya yang hadir pada sidang akhbar itu untuk menerima borang kemasukan bekas ahli PKR

No comments: