Monday, November 2, 2009

Nizar naik Angin...Nizar naik Pangkat.......


Ahli Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berpotensi untuk memimpin Pakatan Rakyat pada masa depan berdasarkan peranannya menjadi penyatu dan mampu mendekati pelbagai kaum di Perak. BAK KATA ORANG PR LA.....
SEBAB APA YANG BOLEH JADI LEADER SEBAB...:"Kebolehan beliau berkomunikasi dengan baik dengan kaum Cina terutamanya menjadikan Nizar individu yang boleh berperanan sebagai penyatu dalam Pakatan Rakyat,"
Nizar dipilih sebagai menteri besar oleh PR berdasarkan undang-undang negeri walaupun PAS memiliki jumlah kerusi paling kecil di Perak, sebanyak hanya enam kerusi berbanding 18 diperolehi DAP dan tujuh dimenangi PKR dalam pilihan raya umum pada Mac 2008.
Nizar dan kerajaan PR Perak dijatuhkan oleh Barisan Nasional ekoran tindakan tiga Adun PR yang keluar parti dan mengalihkan sokongan kepada BN.
Dalam pilihan raya Parlimen Bukit Gantang yang diadakan April lalu, Nizar memenangi kerusi parlimen itu dengan majoriti 2,789 undi menewaskan calon BN, Ismail Saffian.
Pilihan raya kecil itu dilihat sebagai referendum rakyat Perak terhadap siapa yang sepatutnya memimpin negeri itu selepas BN mengambil alih kerajaan negeri pada Februari lalu.
=> KENAPA TIDAK MEMBERITAHU PADA SEMUA RAKYAT YANG NIZAR NI TELAH MENJUAL MARUAH MELAYU APABILA TELAH MENUKAR TEMPOH PENDUDUKKAN TANAH DARI 99TAHUN KE 999 TAHUN......DAN MACAM-MACAM LAGI......

4 comments:

Anonymous said...

Hang ni ketinggalan zaman betul...suka dengar cakap orang...siasat la dulu kalu nak cakap...jangan buat dosa kering je...

fatboyslim said...

aku satgi.. ish, sat gi.. ai.. aku tak buleh betoi tengok dia ni.. iskh.. satgi... ish.. dah la pupet oi...

Unknown said...

bukan apa,dah kemaruk kuasa.mau dia ni tanam hidup hidup ja.melayu lupa diri.silap ari bulan belakang dia pun blh bg.

Pak malau said...

salam.

Saya cadangkan UMNO PAdang Serai lebih baik banyak fokaskan isu-isu setempat dari membincang Isu-isu yang bersepah2 di lain2 Blog.Kerana kesunyian aktiviti UMNO Pdg Serai kian ketara dimata rakyat.