Saturday, January 30, 2010

Tahniah Pakatan Retak Dan Jual Temberang Lagi...

Parti Pakatan Rakyat kini layak dipanggil Pakatan Retak. Singkatannya tetap sama iaitu PR tetapi kerosakan dan kebusukan yang berlaku di dalam kepimpinan parti-parti yang menumpang di dalamnya telah terbuka satu persatu.

Penulis mencari-cari kepada penyebab yang berlakunya adegan buka pekung diketiak Pakatan Retak tersebut. Kita semua tahu bahawa pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat mampu menutup segala isu dalaman dengan baik.
Yang menariknya ialah Pakatan Retak akan menggunakan satu strategi licik apabila berlakunya konflik dalaman.
Malangnya, strategi tersebut kerap sangat digunakan oleh parti tersebut sehinggakan rakyat dapat membaca dan tahu kesudahan kepada konflik dalaman tersebut.
Kekerapan tersebut membuatkan rakyat menjadi bosan dan mengganggap strategi itu sebagai satu lakonan kelas 3 dan Pakatan Retak itu penuh dengan pembohongan dan mempermain-mainkan rakyat.
Sebelum ini, jika berlaku konflik dalaman, mereka akan cepat-cepat menutupi isu tersebut dengan mengadakan perjumpaan di antara pihak-pihak yang bertelagah dan pihak media akan dipanggil.
Pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat akan duduk bersama, kerusi roda Karpal Singh akan berada di antara Nik Aziz dan Hadi Awang. Pelbagai hujah akan diterangkan kepada pihak media.
Media pro-Pakatan Retak akan menokok tambah kenyataan akbar tersebut dan akan menyelit dan menghentam parti lawan walaupun isunya tidak ada kena dengan parti lawan tersebut.
Klimaks kepada PC tersebut satu sessi 'berpeluk cium tanda ok' akan diadakan. Pemimpin-pemimpin Pakatan Retak itu akan berpeluk lebih lama supaya jurugambar pro-PR dapat sudut gambar yang terbaik untuk tatapan pembaca-pembaca web dan blog mereka.
Dan setelah segala kenyataan dan foto-foto disiarkan di dalam web dan blog masing-masing, kehangatan konflik tersebut akan 'dimatikan' begitu sahaja dengan harapan rakyat tidak lagi memikirkan tentang keburukan parti.
Jika tidak, Pakatan Retak akan menimbulkan isu lain, memperhangat-hangatkan isu tersebut dan rakyat akan menukar fokus mereka kepada isu baru ini pula.
Kerana itu penulis beranggapan bahawa adegan saman menyaman di antara Zulkifli Noordin (PKR) dan Khalid Abdul Samad (Pas) adalah sekadar lakonan murahan yang cuba mengaburkan pertimbangan rakyat.
Dan penulis percaya bahawa adegan Zulkifli-Khalid ini akan ditamatkan dengan adegan 'peluk cium tanda ok' dan konflik mereka akan 'dimatikan' dengan cepat supaya rakyat tidak lagi mempersoalkan Pakatan Rakyat yang sebenarnya Retak.
walaubagaimanapun, penulis percaya bahawa kita semua sudah boleh membaca taktik Pakatan Retak dan menilai sendiri ketidakmampuan serta pembohongan yang mereka cuba sembunyikan dari mata kita selama ini.
oh ya.... di awal artikel ini penulis mengatakan bahawa penulis mencari-cari kepada penyebab yang berlakunya adegan membuka pekung di ketiak Pakatan Retak itu.
Apakah ianya hasil Nik Aziz Nik Mat, seorang pemimpin tertinggi PA yang berkemampuan tetapi tidak mahu membiayai sendiri kos haji beliau?
Penulis 'berterima kasih' kerana doa laknat yang diminati oleh Nik Aziz Nik Mat telah terpalit ke diri sendiri dan membuka segala kelemahan dan keretakan Pakatan Rakyat hari ini.

dan penulis difahamkan bahawa Nik Aziz menyuruh seluruh rakyat Kelantan untuk berdoa laknat.


1. Apakah doa-doa tersebut akan bantu membuka lebih banyak permasalahan di dalam Pakatan Rakyat?


2. Apakah lebih ramai pemimpin Pakatan Retak akan ditangkap kerana habuan rasuah dan seks?


3. Apakah menantu Nik Aziz akan dipenjarakan dek pengelewengan kuasa beliau sebelum ini?

No comments: